06/09/2022 Holiday Programmes 儿童假期活动:呱呱派对-儿童阅读游戏课

Posted on

Holiday Programmes 儿童假期活动:呱呱派对-儿童阅读游戏课

Can you play and learn Chinese? YES!
Kids love to play! You can now get your kids excited with Chinese by playing board games! This holiday, we have invited 2 master teachers from Malaysia to conduct fun reading sessions that involve listening to stories, activity worksheets, art & crafts, and board games! 

你需要亲吻多少只青蛙,才能找到最完美的王子呢?

公主伊莎贝拉在寻找着他心目中的王子,但是前来追求她的王子不是太高,就是太矮,有的太愚蠢,有的太无聊。公主伊莎贝拉是否能成功找到自己的幸福呢?与亲吻青蛙又有什么关系呢?

邀请大家一起参与我们精心准备的呱呱派对。大象哥哥将带领大家一起唱唱跳跳《小跳蛙》,一起听绘本故事《最完美的王子》,并一起挑战刺激好玩的桌游《Jump Around Frog》。

在第二场活动 (B),健壹老师会带领大家玩另外一款与青蛙有关的桌游,并教导大家折一个专属自己的完美小青蛙。

期待大家来到派对与我们一起呱呱大叫 🐸🐸🐸 !

梁润辉老师 与 黄健壹老师拥有多年儿童游戏引导经验,此次学校假期,他们将透过主题活动,深化孩子的阅读与思考,再锻炼孩子社交能力,帮助他们投入游戏,最后透过书写整合或美术整合活动,让孩子的心思能够记录下来。


Share this post



← Older Post Newer Post →